Marketingkommunikáció, presztízs
Üzleti vállalkozások esetén, nagyon kis cég érzetét kelti, ha egy vállalkozás elektronikus elérhetősége mondjuk egy gmail.com típusú email cím. Emiatt, marketingkommunikációs szempontból gyakorlatilag kötelező legalább egy saját domain.
Cégek esetében akár több domain bejegyzését is érdemes fontolóra venni. Ami szinte kötelező, az a cégnek a rövid nevéből származó domain. Pl. az Asztalláb Forgalmazó Kft. típusú cégnévnél az asztallab.hu domaint szokták bejegyezni. A cégformát (Bt., Kft.) általában nem szokták megjeleníteni a domain névben, de ha a legegyszerűbb név (jelen esetben az asztallab.hu) már foglalt, akkor inkább az asztallab-keszito.hu típusú neveket érdemes megfontolni. Ha a szóba jöhető domainek foglaltak, el lehet gondolkodni a kívánt név bejegyzésén egy második szintű közdomain alá (pl. asztallab.co.hu).
Sok cég alkalmazza, hogy egy-egy projektje, vagy még fejlesztés fázisban levő terméke számára külön domain nevet jegyez be, akár ideiglenes jelleggel. Pár ezer Ft sokszor nem tétel erre, később aztán lemondható a domain, ha már nincs szükség rá.
Kereső optimalizálás, megtalálhatóság
A domain választásnál a kereső optimalizálás (SEO) is szempont, azaz, hogy az internetes keresők (Google, Bing, Yahoo, stb.) előre soroljanak a találati oldalaikon. A kereső optimalizálás egyébként egy komplex téma, nem tárgya cikkünknek, de annyit érdemes elmondani, hogy valamennyit számít keresők találati rangsorában, ha a domain név utal a termékre, a szolgáltatásra, vagy az iparágra. Magyarán, tartalmazzon kulcsszót, ami segít a kereső optimalizálásban.
Így a fenti asztallab.hu domain ebből a szempontból például sokkal hasznosabb egy asztalosnak, vagy bútor forgalmazónak, mint mondjuk egy épületgépésznek. Ez segítség a potenciális vevőknek is, tudják, hogy körülbelül mire számítsanak attól a weboldaltól.
A névválasztás kapcsán még érdemes talán olyan magától értetődőnek tűnő tanácsokat is elmondanunk, hogy a név legyen lehetőleg rövid, vagy legalábbis nem túl hosszú, és nyilván előny, ha könnyen megjegyezhető.
Könnyű megjegyezhetőség, egyediség
A jól csengő, megjegyezhető domain név sokat segít a márka építésben, láthatóságban, a tömegből való kiemelkedésben. Ezekhez természetesen szükség van jó weboldalra és marketingre, de ezeknek az alapját adja egy jól megválasztott domain név.
Miért a .hu domain név és nem más?
Azok a cégek, melyek a magyar piacra fókuszálnak, az esetek döntő többségében a .hu domaint választják, ez utal a cég magyarországi helyi jelenlétére, illetve központjára. A legtöbb országban jobban kedvelik a hazai domaint a netezők, így még ha egy cég nemzetközi piacokon is tevékenykedik, sok esetben a központi domainje mellett a célországaiban a helyi felső szintű domaint (ccTLD, azaz Country Code Top Level Domain) használja, nem a központit.
Ismeretlen márkanevű cég valamilyen .com-os domain mögött Magyarországon néha egy kicsit virtuális cég érzetét kelti.
A szellemi tulajdon védelme
Ha a cégnek van bejegyzett védjegye, vagy márkaneve, akkor a későbbi viták elkerülése végett érdemes mielőbb bejegyezni az adott .hu domain nevet is.
Sok cég szokott az egyes termékvonalainak is külön domain nevet adni. A weboldalakkal kapcsolatos kereső optimalizálást segíti, ha olyan domain nevet adunk a portálunknak, ami utal a cég termékére vagy szolgáltatására.
Amennyiben egy cégnek külön, az értékesítést támogató domain neve is van, akkor a cég nevével képzett domain nevet inkább email-re használják.
Ugyanakkor nem tanácsos más cégek márkaneveit domain névként használni, mert az ismert márkanevek erővel szoktak fellépni ez ellen és könnyen elveszíthetünk egy ilyen domain nevet. Erről bővebben itt írunk.